דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


כך תבחרו את השטיח המושלם 

מאת    [ 05/10/2011 ]

מילים במאמר: 381   [ נצפה 2148 פעמים ]

שטיח הוא אבזר הלבשה בעל חשיבות מכרעת בבית ומהווה חלק בלתי נפרד מהעיצוב הכולל של החדר, אשר תפקידו הבסיסי הוא לשמש מצע רך ונעים לכפות הרגליים.

לבד מהיותו משטח רך הבולם זעזועים ומשפר את האקוסטיקה, מסייע השטיח בתחימה ובהגדרה של חללים שונים בבית. ניתן להיעזר בו כדי להדגיש אזורים מסוימים ובעזרת בחירת שטיח בעל צבע ומרקם נכונים אפשר להוסיף אופי ונגיעה עיצובית לחדר כולו. מעצם גודלו ונוכחותו, בכוחו של כל שטיח לקבוע את סוג האווירה בחדר, ושטיח יוקרתי עשוי אף להוות סמל סטטוס בפני עצמו.

לאן הולך כל דבר?

בסלון:
השטיחים, כאמור, יכולים לסייע רבות בהגדרת חללים, בייחוד כאלה אשר אינם מופרדים בעזרת קירות. שטיח בחדר המגורים הפך מזמן לאלמנט חשוב והכרחי כמעט כמו יצירות האמנות התלויות על הקיר. בעזרתו ניתן להוסיף תחושת חמימות לבית, המזמינה את דיירי הבית ואורחיהם להשתרע עליו בנוחות.

הכניסה לבית: מלבד שטיח הסף הפרוש בדרך כלל לפני דלת הבית, גם את מבואת הכניסה לבית ניתן להלביש בשטיחון ארוג ומזמין, לצד המראה והשידה. שטיחון כזה ניתן אפילו לכבס במכונת הכביסה הביתית.

המסדרון: שטיח צבעוני יוסיף למסדרונות ארוכים חמימות ועניין, יזרים אליהם אווריריות נעימה ויהפוך את התחושה בהם לפחות קלאוסטרופובית.

בחדר הילדים: בתוך חדרי ילדים תוספת של שטיח חשובה לתחושת חמימות פיזית, ומזמינה להשתובבות בלי נעליים או להשתרעות כייפית בחברת ספר טוב או משחק מחשב. בחדר זה כדאי להקפיד על תוספת משטח בולם החלקה מתחת לשטיח.

באמבטיה: מטרתם הפונקציונאלית של השטיחונים בתוך חדרי הרחצה הינה מניעת החלקה וספיגת עודפי מים ואפילו חימום הבית, אך מעבר לכך ביכולתם לשדרג חדר רחצה משעמם ובנאלי על ידי תוספת צבע, סגנון או קריצה הומוריסטית.

טרנדים וסגנונות:

השימוש בטכניקות חדשות ובחומרים מתקדמים ומיוחדים הכניסו לזירת השטיחים שחקנים חדשים ומרעננים, שנוספו לשטיחים המסורתיים שיוצרו בשיטות ישנות כגון טוויה - דבר שהרחיב את ההיצע ואת טווח המחירים.

סגנונות: כיום ניתן למצוא שטיחים קלועים מסיבים טבעיים כמו במבוק, אצות וסיבי קוקוס, שטיחים עשויים מחבל, שטיחים ארוגים מפיסות עור, לבד, ויניל ואפילו מחומרים בלתי צפויים כגון פנימיות גומי ממוחזרות של גלגלי אופניים או מכוניות.

כמו בתחומי עיצוב אחרים, מככבות עדיין ההשפעות האתניות גם בעולם המרבדים, והן מקבלות מקום של כבוד גם על רצפת הבית. שטיחים מרהיבים עם מוטיבים אתניים בולטים, מן הסתם אינם משמשים כרקע ותפאורה לשאר פריטי העיצוב בבית, אלא מהווים מוקד עניין ונקודת התייחסות עיצובית בפני עצמם.

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב